Page 15 - Tequio 8
P. 15

Lingüística aplicada crítica y multilectoescrituras/López, Sughrua & León/7-16  15






                  Crookes, G. & Lehner, A. (1998). Aspects of    Lantolf, J. & Thorne, S. (2006).  Sociocultural
                  process in an ESL critical pedagogy teacher    Theory and the Sociogenesis of Second Language
                  education course.  TESOL Quarterly, 32(2), 319-  Development. New York: Oxford University Press.
                  328.  Recuperado   de   https://www.jstor.org/
                  stable/3587586                                 López-Gopar, M. (2007). El alfabeto marginante
                                                                 en la educación indígena: el potencial de las
                  Freire, P. (1970). Pedagogy of the oppressed. New   multilectoescrituras.  Lectura y Vida: Revista
                  York: Continuum.                               Latinoamericana de Lectura, 28(3), 48-57.
                                                                 Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/
                  García, O. (2009).  Bilingual education in the 21st   articulo?codigo=2388023
                  century: A global perspective. Malden, MA: Wiley-
                  Blackwell.                                     López-Gopar,  M.  (2016).  Decolonizing  Primary
                                                                 English  Language  Teaching. Bristol, Inglaterra:
                  García,  O.  &  Wei,  L.  (2014).  Translanguaging:   Multilingual Matters.
                  Language, Bilingualism and Education. Hampshire,
                  UK: Palgrave Macmillan.                        Makoni, S. & Pennycook, A. (eds.). (2006).
                                                                 Disinventing   and   reconstituting   languages.
                  Heath, S. B. (1972). La Política de lenguaje en   Cleveland: Multilingual Matters.
                  México: De la colonia a la nación. México: Secretaría
                  de    Educación   Pública-Instituto  Nacional  Mignolo, W. (2000). Local histories/global designs:
                  Indigenista.                                   Coloniality, subaltern knowledges, and border
                                                                 thinking. Princeton, NJ: Princeton University Press.
                  Higgins,  C.  (2009).  English as a local language:
                  Post-colonial identities and multilingual practices.   Moita Lopes, L. P. (org). (2006). Por uma Lingüística
                  Bristol: Multilingual Matters.                 Aplicada Indisciplinar. Sao Paulo: Parábola
                                                                 Editorial.
                  Holliday, A. (2005). The Struggle to Teach English
                  as an International Language. Oxford, UK: Oxford   Montemayor, C. (1997). La función de la literatura
                  University Press.                              y la escritura en las lenguas indígenas. En B. Garza
                                                                 Cuarón (ed.), Políticas lingüísticas en México (pp.
                  Kaplan, R. & Widdowson, H. (1992). Applied     231-240). México: La Jornada Ediciones.
                  Linguistics. En W. Bright (ed.),  International
                  Encyclopedia of Linguistics (Vol. I, pp. 76-80). New   Montemayor, C. (2000).  Los  Pueblos  indios  de
                  York: Oxford University Press.                 México hoy. México: Editorial Planeta.


                  Kress, G. (2000). Design and transformation. En B.   Norton, B. (2000). Identity and language learning:
                  Cope & M. Kalantzis (eds.), Multiliteracies (pp. 153-  Gender, ethnicity and educational change. Harlow,
                  161). New York: Routledge.                     England: Longman-Pearson Education.


                  Kress, G. (2003).  Literacy in the new media age.   Pennycook, A. (2010).  Language  as  a  Local
                  London: Routledge.                             Practice. Abingdon: Routledge.




                                                  Tequio, enero-abril 2020, vol. 3, no. 8
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20