Page 15 - Tequio 8
P. 15
Lingüística aplicada crítica y multilectoescrituras/López, Sughrua & León/7-16 15
Crookes, G. & Lehner, A. (1998). Aspects of Lantolf, J. & Thorne, S. (2006). Sociocultural
process in an ESL critical pedagogy teacher Theory and the Sociogenesis of Second Language
education course. TESOL Quarterly, 32(2), 319- Development. New York: Oxford University Press.
328. Recuperado de https://www.jstor.org/
stable/3587586 López-Gopar, M. (2007). El alfabeto marginante
en la educación indígena: el potencial de las
Freire, P. (1970). Pedagogy of the oppressed. New multilectoescrituras. Lectura y Vida: Revista
York: Continuum. Latinoamericana de Lectura, 28(3), 48-57.
Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/
García, O. (2009). Bilingual education in the 21st articulo?codigo=2388023
century: A global perspective. Malden, MA: Wiley-
Blackwell. López-Gopar, M. (2016). Decolonizing Primary
English Language Teaching. Bristol, Inglaterra:
García, O. & Wei, L. (2014). Translanguaging: Multilingual Matters.
Language, Bilingualism and Education. Hampshire,
UK: Palgrave Macmillan. Makoni, S. & Pennycook, A. (eds.). (2006).
Disinventing and reconstituting languages.
Heath, S. B. (1972). La Política de lenguaje en Cleveland: Multilingual Matters.
México: De la colonia a la nación. México: Secretaría
de Educación Pública-Instituto Nacional Mignolo, W. (2000). Local histories/global designs:
Indigenista. Coloniality, subaltern knowledges, and border
thinking. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Higgins, C. (2009). English as a local language:
Post-colonial identities and multilingual practices. Moita Lopes, L. P. (org). (2006). Por uma Lingüística
Bristol: Multilingual Matters. Aplicada Indisciplinar. Sao Paulo: Parábola
Editorial.
Holliday, A. (2005). The Struggle to Teach English
as an International Language. Oxford, UK: Oxford Montemayor, C. (1997). La función de la literatura
University Press. y la escritura en las lenguas indígenas. En B. Garza
Cuarón (ed.), Políticas lingüísticas en México (pp.
Kaplan, R. & Widdowson, H. (1992). Applied 231-240). México: La Jornada Ediciones.
Linguistics. En W. Bright (ed.), International
Encyclopedia of Linguistics (Vol. I, pp. 76-80). New Montemayor, C. (2000). Los Pueblos indios de
York: Oxford University Press. México hoy. México: Editorial Planeta.
Kress, G. (2000). Design and transformation. En B. Norton, B. (2000). Identity and language learning:
Cope & M. Kalantzis (eds.), Multiliteracies (pp. 153- Gender, ethnicity and educational change. Harlow,
161). New York: Routledge. England: Longman-Pearson Education.
Kress, G. (2003). Literacy in the new media age. Pennycook, A. (2010). Language as a Local
London: Routledge. Practice. Abingdon: Routledge.
Tequio, enero-abril 2020, vol. 3, no. 8